Հայոց լեզու

1. Գտե՛ք խոսակցական լեզվին բնորոշ տարրերը։ Փորձե՛ք դրանք փոխարինել գրական ձևերով՝ տեքստը շարադրելով գրական լեզվի նորմերին համապատասխան:

ա) Աբովյան փողոցի ինտերնետ ակումբներից մեկում երկու օր առաջ աշխա-

տանքի եմ ընդունվել որպես համակարգող: Բարևում եմ գործընկերներիս,

նստում կոմպի դիմաց: Շուտով շեֆի սենյակից մի աղջիկ է դուրս գալիս` հա-

յացքն ուղղելով ինձ…

– Մի րոպե եկե՛ք սենյակ, հա՞:

Խառնված թողնում եմ կոմպը, հայելու դիմաց մի փոքր կարգի եմ բերում

գզգզված մազերս, մտնում շեֆի սենյակ:

– Արտակ ախպե՞ր, ո՞նց ես,- սուրճը ֆռթացնելով բարբաջում է երեսունին

մոտ կոկիկ հագնված երիտասարդը:

– Մերսի, լավ…

– Ճիշտ ա, կարճ ժամկետ ա, որ աշխատում ես, բայց գոհ եմ,- շարունակում է

շեֆը, սուրճի հետ վայելում է «Մոցարտ» կոնֆետը:

Ստամոքսս կծկվում է: «Կհյուրասիրի երևի»,- անցնում է մտքովս:

-Մի հատ նուրբ վիճակ ա ստեղծվել, գոհ եմ քեզանից, բայց էսօր ազատել եմ

աշխատանքից…

Սիրտս խելահեղ արագություն է հավաքում.

-Պատճառ կա՞,- խուլ կծմծում եմ:

-Ախպե՛րս, մեր հարազատներից մեկը խնդրել ա, որ իրա քրոջ տղուն աշխա-

տանքի տեղավորեմ, չեմ կարա մերժեմ, կարգին ախպեր ա, քո տեղն եմ նշա-

նակել,- ֆըռթ, կարծես ինձ է կլլում:

-Լավ, ոնց կասեք, ցտեսություն…

Բացում եմ դուռը, հետևիցս բացականչում է.

-Կանգնի՛, ա՛յ ախպեր,- դրամապանակից ճռճռան հինգհազարանոց է հա-

նում,- աշխատածդ փողը վերցրա՛, նոր գնա՛:

Վերցնում եմ, դուրս գալիս… (ԱՊ) :

Առանձնացված բառեր:

  • Ինտերնետ ակումբ- համացանցային ակումբ
  • Շեֆ-տնօրեն
  • Կոմպը-համակարգիչ
  • Ֆռթացնել- աղմուկով
  • Մերսի- շնորհակալություն
  • Ճիշտ ա- ճիշտ է
  • Կարճ ժամկետ ա- կարճ ժամկետ է
  • Մի հատ- մի
  • Խնդրել ա- Խնրդել է
  • Կարգին ախպեր ա- Կարգին եղբայր է
  • Կանգնի այ ախպեր- Կանգնիր եղբայր

2. Տրված բառերից յուրաքանչյուրով կազմե՛ք երկուական նախադասություն՝

խոսակցական բառը հնարավորության դեպքում փոխարինելով գրական հա-

մարժեքով. բացատրե՛ք արտահայտչական տարբերությունները:

Ալարել, հավես, չոքել, զոռով, իրիկուն, ծլկել, թիթիզ, հանաք, զավզակ, շշկռել,

մեջ ընկնել, ձեռ առնել, ցանցառ, նամուս, վռազել:

Ալարել

Երեկ ես ,երբ դպրոցից եկա տուն ալարեցի դասերս անել։

Աղջիկն այնքան էր ծուլանում ,որ տանից դուսր չէր գալիս։

Հավես

Կարճ ընդմիջումից հետո նա հավես չուներ գնալ դասի։

Շատ հաճախ մենք ցանկություն չունեք ձգտել դեպի մեր նպատակներին։

Չոքել

Երեխաներից մեկը չոքել էր բակում և փորձում էր հանել գնդակը։

Աղջիկը ծնկել էր եկեղեցում և աղթում էր ։

Զոռով

Առվոտյան երեխաները զոռով են արնանում քնից ,որպեսզի գնան դպրոց։

Նա վազելուց հետո կանգ առավ,և հազիվհազ փորձում էր խոսել։

Իրիկուն

Շատ գեղեցիկ իրիկուն էր ,երբ հանդիպեցինք։

Երեկոն այնքան տպավորիչ էր ,որ չէի ուզում այն ավարտվել։

Ծլկել

Վերջերս մի հանցագործ կարողացավ արագորեն ծլկել ոստիկաններից։

Մարդիկ փնտրում էին մի երիտասարդի ,որն աննկատ ձևով անհետացել էր ։

Թիթիզ

Այդ աղջիկը բավականի թիթիզ էր։

Մի քանի օր առաջ փողոցում տես մի աղջիկ ով շատ թեթևամիտ էր։

Հանաք

Ընկերներին դուր չեկավ տղայի ասած հանաքը։

Վերջերս մի լավ կատակ լսեցի ,և այ ինձ շատ դուր եկեավ։

Զավզվակ

Այնտեղի կանգնած աղջիկը շատ զավզվակ էր երևում։

Այն տղան իրեն տխմարի պես էր պահում։

Շշկռել

Վերջերս ընկերուհուս շշկռեցի մեկ այլ աղջկա հետ։

Խեղճ կինը շփոթել էր իրենց շենքը մեկ ուրիշի հետ, որի պատճառով էլ ստիպված էր եղել երկար քայլել:

Մեջ ընկնել

Երբ ես ու ընկերուսհիս զրուցում էինք ինչ -որ աղջիկ մեզ ընդատեց և մեջ ընկավ մեր խոսքի մեջ։

Leave a comment